17 Mart 2012 Cumartesi

Ay Işığı Manastırı yeniden parlayacak

Ayvalık'ta bulunan ve Suzan Sabancı Dinçer tarafından restore ettirilen manastır, 13 Nisan'da seçkin konukların katılımıyla açılacak

Balıkesir'in Ayvalık ilçesinde, Akbank Yönetim Kurulu Başkanı ve Murahhas Üyesi Suzan Sabancı Dinçer tarafından restore ettirilen Ay Işığı Manastırı, 13 Nisan'da açılıyor. Seçkin konukların, 13 Nisan Cuma günü kendileri için hazırlanan tekneyle, restorasyonu sona eren Ay Işığı Manastırı'na götürülmesiyle başlayacak olan program, Suzan Sabancı Dinçer ve eşi Haluk Dinçer'in ev sahipliğinde düzenlenecek öğle yemeğiyle devam edecek. Manastırın bir bölümünün kültürel faaliyetlerde kullanılması planlanıyor.
Öte yandan Yrd. Doç. Dr. İpek Yada Akpınar'ın editörlüğünde kaleme alınan, Ay Işığı Manastırı'nın ve ilçenin tarihe ışık tutan kitabın tanıtımı, Atatürk'ün Ayvalık'a gelişinin 77. yıldönümü olan 13 Nisan Cuma günü saat 10.30 ile 11.30 arasında Cunda Adası'nda bulunan Taş Kahve'de yapılacak.

Kaynak: Yeni Asır - SUAT SALGIN (AYVALIK), 16.03.2012

İzmir'e 18 yeni yat limanı yapılacak

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı, İzmir'deki 6 yat limanı sayısını 24'e çıkarmak için ilk adımı attı. İzmir'e yapılması planlanan toplam 6 bin 400 bağlama kapasiteli, 18 yeni yat limanından Karşıyaka ve Bayraklı yat limanlarının proje ihalesi için şirketler ön yeterlilik dosyası sundu. Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü'nde gerçekleşen 500'er yat bağlama kapasiteli Karşıyaka ve Bayraklı yat limanlarının proje ihalesine girmek için 10 şirket ön yeterlilik dosyası verdi. Ön yeterlilik için dosya sunulan ihale kapsamında etüt, proje, araştırma, sondaj, ÇED ve imar planını kapsayan hizmet alınacak.

MERKEZ OLACAK
Bugün ise 550 yat bağlama kapasiteli İnciraltı, 250 yat kapasitesine sahip olacak Urla-Çeşme Yat Barınağı ve 400 yat bağlama kapasiteli Şakran Yat Limanı'nın proje ihalesi için ön yeterlilik dosyaları alınacak. İzmir'e yapılması planlanan 18 yat limanının proje ihalesi önümüzdeki günlerde gerçekleşecek. Yapımı planlanan 18 yat limanının hizmete girmesiyle birlikte İzmir, Türkiye'nin en önemli yat merkezi haline gelecek. Yat limanlarının tamamlanmasıyla birlikte halen bin 965 olan İzmir'deki yat limanlarının bağlama kapasitesi 8 bin 365'e yükselecek.

YAPILACAK LİMANLAR VE KAPASİTELERİ
Yat limanı Kapasite (adet)
Dikili Yat Limanı 150
Çandarlı Yat Barınağı 100
Aliağa Yat Limanı 100
Yeni Foça Yat Limanı 425
Bostanlı Yat Barınağı 100
Pasaport Yat Limanı 400
İnciraltı Yat Limanı 550
Urla Çeşmealtı Yat Barınağı 250
Mordoğan Yat Limanı 400
Karaburun Yat Limanı 400
Dalyanköy Yat Yanaşma 100
Çeşme Dalyan Yat Barınağı 400
Ilıca Yat Limanı 200
Şifne Yat Limanı 800
Seferihisar Ürkmez 625
Karşıyaka Yat Limanı 500
Bayraklı Yat Limanı 500
Şakran Yat Limanı 400
Toplam 6 bin 400
Kaynak: Yeni Asır - 14.03.2012

11 Mart 2012 Pazar

Evka 5 köprülü kavşağı inşaatları


İzmir Büyükşehir Belediyesi, geçtiğimiz eylül ayında temeli atılan Evka 5 Köprülü kavşağındaki inşaatları yüzde 30 oranında tamamlandı.

Kentin Çanakkale yönüne açılımını sağlayan Anadolu Caddesi’nde hayata geçirdiği Büyük Çiğli ve Harmandalı Karayolu alt geçitleri ile kesintisiz ulaşım sağlayan İzmir Büyükşehir Belediyesi, yine bu amaç için projelendirerek geçtiğimiz eylül ayında düzenlediği tören ile temelini attığı Evka 5 Köprülü Kavşağı’nın yapımını hızlı tempoda sürdürüyor. İnşaatların yüzde 30 oranında tamamlandığı bu büyük yatırımda, Evka 5’e dönüş bağlantı yolunda istinat duvarları ile Anadolu Caddesi üzerindeki köprülü kavşak ayaklarının yapımı tamamlandı. Organize Sanayi Bölgesi bağlantı bölümünde ise betonarme imalatların yapımı sürüyor.

Bu büyük proje için 26 milyon 331 bin TL’lik kamulaştırma bedeli ödeyen İzmir Büyükşehir Belediyesi, yapım ve çevre düzenlemesi ile birlikte yaklaşık 40 milyon TL’yi bulan maliyetle yaşama geçireceği köprülü kavşağı önümüzdeki sonbaharda hizmete almayı planlanıyor.

Öte yandan yine Anadolu Caddesi üzerindeki kesintisiz ulaşım için İzmir Büyükşehir Belediyesi tarafından yapım çalışmaları sürdürülen Ulukent Köprülü Kavşağı da hızla ilerliyor. Bu büyük yatırımın da önümüzdeki yılbaşında hizmete alınması planlanıyor.

Evka 5 köprülü kavşağı
Köprülü kavşağın hizmete alınmasıyla Evka 5’ten gelen araçlar Ata Sanayi Sitesi ve Organize Sanayi Bölgesi’ne, Anadolu Caddesi ve raylı sistemi kesmeden yonca kavşak üzerinden geçiş yapabilecek. Yine Evka 5 ve Organize Sanayi Bölgesi’nden gelen araçlar, Aliağa ve kent merkezi istikametine Anadolu Caddesi’ni kesmeden geçebilecekler. Aliağa-Menderes Banliyö Sistemi kapsamında inşa edilen Egekent İstasyonu’na bağlanacak olan yonca kavşak, aynı zamanda buradaki aktarma istasyonundan raylı sistemi kullanan yolcuların şehre otobüsler ile dağılımını sağlayacak.

Kaynak: İzmir Büyükşehir Belediyesi - 10.03.2012

Büyükşehir, Mavişehir’e “yeni yollar ve yeni köprüler” yapacak

İzmir Büyükşehir Belediyesi, Karşıyaka Dudayev Bulvarı ile Mavişehir TOKİ konutları bölgesine yeni imar ve bağlantı yolları ile karayolu köprüleri yapımı için 15 Mart 2012 tarihinde ihale gerçekleştirecek.
Bu kapsamda Çiğli İstasyonaltı Mahallesi ile Karşıyaka Mavişehir Mahallesi arasında bulunan yeni yerleşim bölgesinde yeni imar ve bağlantı yolları ile bu bölgeden geçen Maltepe Deresi’nin üstüne 3 noktada karayolu köprüsü yapılacak. Bu bölgede oturan vatandaşların ulaşımlarını kolaylaştırmak için oluşturulan projeye göre 6525, 8291, 8291/1, 8293,8294, 8294/1 sokaklarda yeni imar yolları açılacak ve düzenlenecek. 6522 ve 6523 Sokak ile 6524 Sokak’ta ise yol ve kaldırım yenileme çalışmaları gerçekleştirilecek. Bölgeden geçen Maltepe Deresi’nin kestiği 8291, 8291/1 ve 8294/1 sokakların üstünde kesintisiz ulaşım için karayolu köprüsü inşa edilecek.
İhalenin sonuçlanıp yer tesliminin yapılmasının ardından 240 günde tamamlanacak projenin kente kazandırılmasıyla, bölgede oturan vatandaşlar daha rahat ulaşım olanaklarına kavuşacak.


Kaynak: İzmir Büyükşehir Belediyesi - 27 Şubat 2012 Pazartesi

3 Mart 2012 Cumartesi

Karşıyaka’da tarihin en büyük kent yenileme projesi

Karşıyaka Belediyesi, zemin problemleri ve deprem riski en fazla bulunan 6 mahalle ile çarşıyı ilgilendiren kent yenileme projesini tamamladı. Öte yandan Bostanlı’da bulunan yatık binalar için de yerinde dönüşüm sistemi geliştirildi.

Karşıyaka Belediyesi Şubat ayı olağan ikinci meclis toplantısında ilçenin en önemli sorunlarından biri olan kentsel dönüşüm ile ilgili yeni projeler masaya yatırıldı. İzmir Büyükşehir Belediyesi eski Genel Sekreter Yardımcısı Karşıyaka Belediye Başkan Yardımcısı Cengiz Türksoy’un meclis üyeleri ve katılanlara anlattığı yeni kent dönüşüm projesinde 6 mahalle yer aldı. Önümüzdeki günlerde belediye meclisine onay için getirilecek daha sonra da İzmir Büyükşehir Belediyesi’ne gönderilecek kent dönüşüm projesi bölüme ayrıldı. Birinci etapta Alaybey, Tersane ve Tuna Mahalleleri yer alırken ikinci etapta ise Karşıyaka Çarşısı ile Donanmacı Mahallesi’nin bir bölümü yer aldı. Projenin üçüncü etabında ise Bahriye Üçok ile Bahariye Mahallelerini kapsadı.

Proje,Tersane, Alaybey, Tuna, Bahriye Üçok, Donanmacı ve Bahariye mahallerini kapsarken ilk etabı içeren Alaybey Kent Yenileme Projesi ile Karşıyaka’nın en büyük sorunlarından olan zemin sorunu ve eskileşme ortadan kalkacak. Yeninde dönüşümü amaçlayan proje 93 hektarlık bir alanı kapsıyor. Proje yaklaşık 35 bin kişiyi doğrudan etkiliyor. Belediyenin hazırladığı planlarda birinci etaptaki çalışmalarda sahildeki evlerin tamamı rezidans olarak belirlendi. Buradaki çalışmada ayrıca denizden gelen imbat ve havanın iç kesimlere kadar uzanmasını sağlanacak. Sosyal donatı alanları ve ticaret alanlarında artış hesaplanırken Alaybey Tersane’nin de kaldırılması planlanıyor. Aynı bölgede yer altı otoparkları planlanırken kültür merkezleri ve sosyal donatı alanları da artacak.
ÇARŞIYA YENİ GÖRÜNÜM
Karşıyaka Çarşısı’nı içine alan ikinci etap çalışmalarında ise ana hedef projenin geleceğe dönük olması. Çarşının mevcut sıkışıklığının giderilmesini hedefleyen çalışma sonunda Çarşı’da küçük meydanlar oluşturulacak. Ayrıca Mustafa Kemal Paşa Cami önünde ise eski cami geleneklerine uygun bir meydan yapılması planlanıyor. Burada yine yeni planlarda oturma grupları ve su oyun alanları yer alacak. Caminin bulunduğu yerdeki balıkçılar ve kötü görüntüler de kaldırılarak yeni düzenleme yapılacak. Üçüncü etap çalışmasında ise Bahariye ve Bahriye Üçok mahallelerinde özellikle meydan genişlemesi yapılacak. Latife Hanım Köşkü’nün önünden başlayan yoldaki trafik ise yapılan çalışmalar sonrası rahatlayacak.

YATIK BİNA SORUNU ÇÖZÜLÜYOR
Projenin kapsadığı yenileme yapılacak bölgeler arasında bulunan Bostanlı’daki yatık binalar yıkılarak yerinde dönüşüm yapılacak. Toplam 10 apartman, 123 konut ve 22 işyerini alanı kapsayan proje maliyet olarak kendi kendini karşılayacak. Konut ve ticaret alanları arttırılırken müteahhitler de para kazanacak. Altı işyeri, üstü konut olan modern binalar aynı zamanda tehlikeli halde duran binaları ortadan kaldırmış olacak.

YUKARIDA TAPU SORUNUMUZ YOK
Karşıyaka’da yıllardır çözülmesi gereken yerler için bir yerden başlanması gerektiğini söyleyen Belediye Başkanı Cevat Durak, “İzmir birinci derece deprem bölgesinde kalıyor. Karşıyaka olarak eski Gediz Deltası’nın üzerinde bulunuyoruz. Yeni yapacağımız yerlerde dikine yapılaşma yapıp yeşil alanları ve sosyal donatı alanlarını fazla yapacağız. Yukarıya doğru tapu sorunumuz yok. Anadolu Caddesi üzerinden fay hattını geçtiğini biliyoruz. Zaten Şemikler ve Demirköprü tarafında çalışmalar yapılıyor. İzmir’de ilk kentsel dönüşümü yapan belediye olarak deneyimlerimi paylaşıyorum. Mavişehir ve Yalı Mahalleleri’nde kentsel dönüşüm çalışmaları yaptık. Örnekköy’de halen daha ciddi sorunlarımız var. Kar biraz daha fazla yağsaydı bazı binalarda çökmeler meydana gelebilirdi. Ayrıca Alaybey’deki Tersane’nin mutlaka taşınması gerekiyor. Orası kalkarsa yeşil alan kazanacağız. Yapacağımız akvaryum ve deniz müzesi projesi de burada hayata geçecek” dedi.
ELİMİZ KOLUMUZ BAĞLI
Karşıyaka’nın en çok konuşulan konularından biri olan Bostanlı Yatık Binalar ile ilgili 5-6 yıl önce çalışma yaptıklarını söyleyen Başkan Durak, çalışmaların ayrıntılarını ve bölgenin riski ile ilgili uyarılarını İzmir Büyükşehir Belediyesi, Başbakanlık ve valiliğe gönderdiklerini ifade etti.Durak, “Yaptığımız çalışmaların ardından valilik sadece ‘boşaltın’ yazısı gönderdi. Ayrıca evlerde oturanların denetim firmalarından ‘demirlerde problem yok, güçlendirilebilir’ raporu aldılar ve oturmaya devam ettiler. Bizim de elimiz kolumuz bağlandı. Orada sorun yokmuş gibi davranmak doğru değil. Bile bile öylece hiçbir şey yapmadan duramayız” diye konuştu.

ARKAMIZDA DURUN
Belediye meclis toplantısına katılan Büyükşehir Belediyesi AK Parti Grup Başkan Vekili Yusuf Kenan Çakar ve İlçe Başkanı Kerem Ali Sürekli’den istekte bulunan Başkan Durak, yapılacak çalışmalarda arkalarında durmalarını talep etti. Durak, “ Arkamızda durarak bize destek vermenizi istiyoruz. İşlemlerin Ankara’da daha hızlı yürümesine yardımcı olabilirsiniz. Ayrıca Karşıyaka olarak tramvayımızı istiyoruz. Bizim önerdiğimiz tramvay projesi için ‘rantabl değil’ diyorlar. Proje hayata geçtiğinde Karşıyaka’ya yapılacak tramvay hem nostaljik olacak hem de günde 50-60 bin yolcu taşıyacak. Tramvayın Karşıyaka’dan önce Mavişehir’e ardından Doğal Yaşam Parkı’na, daha sonra da Kuş Cenneti’ne kadar ilerlemesi planlanıyor” ifadelerini kullandı.

Kaynak: Ege'de Son Söz, 03.02.2012