İzmir Kınık ilçesi, Bağalan, Mıstıklı ve Kocaburun köyleri sınırları içerisinde Esinti Enerji Üretim Tic. ve San. A.Ş. tarafından yapılması planlanan Rüzgar Enerji Santrali imar planı askıya çıktı...
İzmir Kınık ilçesi, Bağalan, Mıstıklı ve Kocaburun köyleri sınırları içerisinde Esinti Enerji Üretim Tic. ve San. A.Ş. tarafından yapılması planlanan 50MW kurulu güce sahip Rüzgar Enerji Santraline ilişkin hazırlanan 1/5000 ölçekli nazım imar planı ve 1/1000 ölçekli uygulama imar planı ile plan açıklama raporları bakanlık tarafından 2 Haziran 2015 tarihinde onaylandı. Onaylı imar planı ve raporları dün askıya çıkarıldı. İmar planı 7 Temmuz 2015 tarihinde askıdan inecek.
Kaynak: Emlak Kulisi, 10.06.2015
Dünyanın en güzel şehri İzmir & çevresine ait "Gayrimenkul Piyasası" hakkında son haberler, güncel portföyler, yatırımlık yerler, değerli yazarlardan yazılar ve güvenilir sitelerden linkler...
10 Haziran 2015 Çarşamba
Kazılar yılan hikayesine döndü
İZMİR’in tarihini gün ışığına çıkaran, kent kültürüne ve turizme büyük katkı sağlayan arkeolojik kazılar, bakanlık sponsor sözleşmesi onayına takıldı. Yaklaşık 6 ay önce başlaması gereken Agora, Antik Tiyatro,Yeşilova, Foça, Altınpark, Bayraklı kazıları onaya takılırken; 6 aydır maaş alamayan arkeologlar bu durumdan olumsuz etkilendi, kazı başlamadığı için işsiz kalanlar oldu.
İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin ana sponsor olduğu kazılara, İzmir Ticaret Odası ve kazıların yapıldığı ilçelerin belediyeleri destek veriyor. Sponsorluk anlaşması ise her yıl Kültür ve Turizim Bakanlığı arafından yenileniyor. Bakanlığın ayırdığı bütçe ile kazılar en fazla üç ay sürebiliyor. Sponsor desteği olmadan ise kazıların devam etmesi imkansız hale geliyor. Manisa’da sponsorluk anlaşması bakanlıkça onaylanırken, İzmir kazıları ile ilgili protokolün imzalanmaması eleştiriliyor.
İzmirliler kazıların durmasının kent kültürünün ve turizminin gelişmesine balta vurduğunu belirterek, "Kentin 6 ayı boşa gitti. Anlaşmazlık varsa bir an önce çözülmeli. Kentin kültürü ile ilgili çalışmalarda bu tür pürüzler yaşanmamalı. İzmir bir turizm kenti. Turist kentin tarihini görmek için geliyor. Ne kadar çok eser ortaya çıkarsa o kadar çok turist gelir" sözleriyle tepki gösteriyor.
Kadifekale eteklerinde eski temaşalık ve dana meydanı olarak da bilinen Kubilay Mahallesi sınırları içinde kalan antik tiyatro çevresinde oturan vatandaşlar da tiyatronun bir an önce ortaya çıkarılmasını bekliyor. Kubilay Mahallesi Muhtarı Ünal Kalfa, İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin milyonlarca TL’lik katkıları ile kamulaştırma bedeli ödeyerek antik tilyatronun açılması için çok büyük yatırımlar yaptığını belirterek, "Bu destekten en fazla antik tiyatro çevremizdeki mahallemiz değil tüm İzmir faydalanacak. Mahallemize daha şimdiden Japonya’dan ve Avrupa’dan antik tiyatroyu merak eden turistler ziyarete geliyor. Bir an önce kazıların başlamasını temenni ediyoruz" dedi.
Kaynak: Hürriyet Ege, 10.06.2015
Etiketler:
İzmir,
İzmir arkeoloji,
İzmir kazı,
izmir turizm
İzmir Monoray projesi için beklenen onay geldi
Geçmiş dönemlerde yaşanan tahsis ve izin krizi nedeniyle ertelenen monoray projesi için son pürüzler de giderilirken, 2,2 kilometrelik hat için Karayolları Bölge Müdürlüğü ile Büyükşehir Belediyesi arasında anlaşma sağladı...
İzmir Büyükşehir Belediyesi ile Karayolları 2’inci Bölge Müdürlüğü arasında Gaziemir’deki monoray projesinde yaşanan izin krizi nihayet çözüme kavuştu. Egepostasi.com'dan Erman Şentürk'ün haberine göre Seçimler öncesinde Ulaştırma Eski Bakanı Lütfi Elvan’ın talimatı üzerine harekete geçen müdürlük projenin hayata geçirilmesi için bürokratik izinleri verirken, belediye toplam 1 milyon 864 bin lira tahsis bedeli ödeyecek.
Gaziemir'de Türkiye’nin ve İzmir’in sayılı tesisleri arasında yer alan Fuar İzmir'i hizmete açan İzmir Büyükşehir Belediyesi, alana ulaşımı sağlayacak dev ulaşım hamlesine başlıyor. Geçmiş dönemlerde yaşanan tahsis ve izin krizi nedeniyle ertelenen monoray projesi için son pürüzler de giderilirken, 2,2 kilometrelik hat için Karayolları Bölge Müdürlüğü ile Büyükşehir Belediyesi arasında anlaşma sağladı. Önümüzdeki günlerde imzalanacak protokol kapsamında Büyükşehir Belediyesi, Karayolları Bölge Müdürlüğü’nün mülkiyetindeki yollar için 1,86 milyon TL tahsis bedeli ödeyecek. Gelişmelerle birlikte Fuar İzmir'in ulaşımına katkı sağlayacak ve saatte binlerce yolcu taşıyacak proje için Büyükşehir'in önündeki son engel de kalkmış oldu. Türkiye’de ilk olacak monoray için proje ve yapım ihalesinin birlikte yapılacak ve 2 yıl içinde tamamlanacak.
BEKLENEN ONAY GELDİ
Merakla beklenen monoray projesi için Karayolları 2’inci Bölge Müdürlüğü'nden beklenen onay nihayet geldi. Geçtiğimiz yılın sonunda dönemin Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Lütfi Elvan ile görüşen İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu’nun temasları olumlu sonuç verdi. Mülkiyeti Karayolları’na ait taşıt yolları ve çevresindeki arazilerin kullanım bedelleri belirlenirken, iki kurum arasında önümüzdeki günlerde protokol imzalanması bekleniyor. İmzaların atılması ile birlikte, ihale hazırlıklarını tamamlayacak olan Büyükşehir Belediyesi yaklaşık 2,2 kilometre uzunluğundaki güzergahta hizmet verecek ulaşım projesine başlamak için düğmeye basacak.
KARAYOLLARI’NA 1 MİLYON 864 BİN TL ÖDENECEK
İZBAN'ın Esbaş istasyonundan başlayacak ve Gaziemir Fuar İzmir'de sona erecek Monoray Projesi, Türkiye'de ilk olacak. Yaklaşık 2,2 kilometre uzunluğunda, tek hatlı, 3 vagonlu 3 tren seti ve atölye binasından oluşacak projede, çeşitli izinler için Karayolları 2’inci Bölge Müdürlüğü'ne toplam 1 milyon 864 bin TL ödenecek. Kontrollük hizmet bedeli için 64 bin 368 TL, boyuna geçiş için arazi kullanım izin bedeli olarak 848 bin 989 TL, yol kullanım bedeli için 466 bin 944 TL, enine geçiş için 312 bin 228 TL, yol kullanım bedeli için 171 bin 725 TL ödenecek. Yapılacak protokol kapsamında ödenecek paranın ardından Monoray'ın önünde engel kalmayacak.
FUAR İZMİR’E ULAŞIM İÇİN KRİTİK HAMLE
Yükseltilmiş kolonlara yerleştirilecek kirişler üzerinde çalışacak monoray sistemi, İZBAN'ın ESBAŞ istasyonundan başlayacak ve Akçay Caddesi'ni keserek Çevreyolu-Gaziemir Kavşağı-Çevreyolu doğrultusunda devam ederek yeni fuar alanına ulaşacak. Çift hat olarak planlanan monoray sistemi, 2 kilometrelik güzergahta İZBAN ve yeni fuar alanı arasında kesintisiz ulaşım sağlayarak yolcu taşıyacak. Yeni fuar kompleksine gelmek isteyen yolcular, İZBAN ile ESBAŞ istasyonuna geldikten sonra modern ve konforlu monoray sistemi ile taşınacak.
SAATTE 45 BİN YOLCU TAŞINACAK
Ziyaretçiler, fuar dönüşünde de yine aynı sistemi kullanabilecek. Dünyanın gelişmiş kentlerinde örnekleri görülen monorayın yapılacak ihalenin ardından yaklaşık 2 yıl içinde tamamlanması bekleniyor. Dünyanın gelişmiş kentlerinde örnekleri görülen monoray, Türkiye’de ilk kez İzmir’de kurulmuş olacak. Saatte 45 bin yolcu taşıma kapasitesine kadar ulaşabilen monoray sistemi için düzenlenecek ihaleye daha önceden benzer sistemi inşa eden birçok uluslararası firmanın katılımı bekleniyor.
Kaynak: Emlak Kulisi, 10.06.2015
İzmir Büyükşehir Belediyesi ile Karayolları 2’inci Bölge Müdürlüğü arasında Gaziemir’deki monoray projesinde yaşanan izin krizi nihayet çözüme kavuştu. Egepostasi.com'dan Erman Şentürk'ün haberine göre Seçimler öncesinde Ulaştırma Eski Bakanı Lütfi Elvan’ın talimatı üzerine harekete geçen müdürlük projenin hayata geçirilmesi için bürokratik izinleri verirken, belediye toplam 1 milyon 864 bin lira tahsis bedeli ödeyecek.
Gaziemir'de Türkiye’nin ve İzmir’in sayılı tesisleri arasında yer alan Fuar İzmir'i hizmete açan İzmir Büyükşehir Belediyesi, alana ulaşımı sağlayacak dev ulaşım hamlesine başlıyor. Geçmiş dönemlerde yaşanan tahsis ve izin krizi nedeniyle ertelenen monoray projesi için son pürüzler de giderilirken, 2,2 kilometrelik hat için Karayolları Bölge Müdürlüğü ile Büyükşehir Belediyesi arasında anlaşma sağladı. Önümüzdeki günlerde imzalanacak protokol kapsamında Büyükşehir Belediyesi, Karayolları Bölge Müdürlüğü’nün mülkiyetindeki yollar için 1,86 milyon TL tahsis bedeli ödeyecek. Gelişmelerle birlikte Fuar İzmir'in ulaşımına katkı sağlayacak ve saatte binlerce yolcu taşıyacak proje için Büyükşehir'in önündeki son engel de kalkmış oldu. Türkiye’de ilk olacak monoray için proje ve yapım ihalesinin birlikte yapılacak ve 2 yıl içinde tamamlanacak.
BEKLENEN ONAY GELDİ
Merakla beklenen monoray projesi için Karayolları 2’inci Bölge Müdürlüğü'nden beklenen onay nihayet geldi. Geçtiğimiz yılın sonunda dönemin Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Lütfi Elvan ile görüşen İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu’nun temasları olumlu sonuç verdi. Mülkiyeti Karayolları’na ait taşıt yolları ve çevresindeki arazilerin kullanım bedelleri belirlenirken, iki kurum arasında önümüzdeki günlerde protokol imzalanması bekleniyor. İmzaların atılması ile birlikte, ihale hazırlıklarını tamamlayacak olan Büyükşehir Belediyesi yaklaşık 2,2 kilometre uzunluğundaki güzergahta hizmet verecek ulaşım projesine başlamak için düğmeye basacak.
KARAYOLLARI’NA 1 MİLYON 864 BİN TL ÖDENECEK
İZBAN'ın Esbaş istasyonundan başlayacak ve Gaziemir Fuar İzmir'de sona erecek Monoray Projesi, Türkiye'de ilk olacak. Yaklaşık 2,2 kilometre uzunluğunda, tek hatlı, 3 vagonlu 3 tren seti ve atölye binasından oluşacak projede, çeşitli izinler için Karayolları 2’inci Bölge Müdürlüğü'ne toplam 1 milyon 864 bin TL ödenecek. Kontrollük hizmet bedeli için 64 bin 368 TL, boyuna geçiş için arazi kullanım izin bedeli olarak 848 bin 989 TL, yol kullanım bedeli için 466 bin 944 TL, enine geçiş için 312 bin 228 TL, yol kullanım bedeli için 171 bin 725 TL ödenecek. Yapılacak protokol kapsamında ödenecek paranın ardından Monoray'ın önünde engel kalmayacak.
FUAR İZMİR’E ULAŞIM İÇİN KRİTİK HAMLE
Yükseltilmiş kolonlara yerleştirilecek kirişler üzerinde çalışacak monoray sistemi, İZBAN'ın ESBAŞ istasyonundan başlayacak ve Akçay Caddesi'ni keserek Çevreyolu-Gaziemir Kavşağı-Çevreyolu doğrultusunda devam ederek yeni fuar alanına ulaşacak. Çift hat olarak planlanan monoray sistemi, 2 kilometrelik güzergahta İZBAN ve yeni fuar alanı arasında kesintisiz ulaşım sağlayarak yolcu taşıyacak. Yeni fuar kompleksine gelmek isteyen yolcular, İZBAN ile ESBAŞ istasyonuna geldikten sonra modern ve konforlu monoray sistemi ile taşınacak.
SAATTE 45 BİN YOLCU TAŞINACAK
Ziyaretçiler, fuar dönüşünde de yine aynı sistemi kullanabilecek. Dünyanın gelişmiş kentlerinde örnekleri görülen monorayın yapılacak ihalenin ardından yaklaşık 2 yıl içinde tamamlanması bekleniyor. Dünyanın gelişmiş kentlerinde örnekleri görülen monoray, Türkiye’de ilk kez İzmir’de kurulmuş olacak. Saatte 45 bin yolcu taşıma kapasitesine kadar ulaşabilen monoray sistemi için düzenlenecek ihaleye daha önceden benzer sistemi inşa eden birçok uluslararası firmanın katılımı bekleniyor.
Kaynak: Emlak Kulisi, 10.06.2015
9 Haziran 2015 Salı
SİYASİ BELİRSİZLİĞE RAĞMEN 5 MİLYAR DOLAR KREDİ BULDU
İtalyan inşaat devi Astaldi Gebze - Orhangazi - İzmir otoyolunun inşası için 5 milyar dolar tutarında finansman anlaşması imzaladı Astaldi ve Türk ortakları Nurol, Makyol ve Özaltın İnşaat, finansmanı Akbank, Deutsche Bank AG Londra Şubesi, Finansbank, Garanti Bankası, Halkbank, İş Bankası, Vakıfbank, Yapı Kredi ve Ziraat Bankası’ndan sağladı. Astaldi’den yapılan açıklamaya göre otoyolun tüm finansmanı sağlanmış oldu. Rekor kırdı
Amerikan Bloomberg ajansı, 6.4 milyar dolarlık proje için alınan finansman desteğinin Türkiye tarihinde bir inşaat işine sağlanan en yüksek kredi olduğunu vurguladı.
İstanbul - İzmir arasında TEM, D-100 ve E-130 karayollarındaki trafiği de büyük ölçüde rahatlatacak olan otoyol projesinin inşaatı devam ediyor. Körfez Projesi’nin tüm otoban bağlantıları tamamlandığında, 427 kilometrelik bir uzunluğa ulaşacak. Proje ile İstanbul-İzmir arası karayoluyla 8 saatten 3.5 saate inecek. Projenin ilk ayağı olan İstanbul - Bursa yolu, 3 kilometrelik Körfez köprüsüyle birlikte Ocak 2016’da açılacak.
Kaynak: Milliyet, 09.06.2015
Amerikan Bloomberg ajansı, 6.4 milyar dolarlık proje için alınan finansman desteğinin Türkiye tarihinde bir inşaat işine sağlanan en yüksek kredi olduğunu vurguladı.
İstanbul - İzmir arasında TEM, D-100 ve E-130 karayollarındaki trafiği de büyük ölçüde rahatlatacak olan otoyol projesinin inşaatı devam ediyor. Körfez Projesi’nin tüm otoban bağlantıları tamamlandığında, 427 kilometrelik bir uzunluğa ulaşacak. Proje ile İstanbul-İzmir arası karayoluyla 8 saatten 3.5 saate inecek. Projenin ilk ayağı olan İstanbul - Bursa yolu, 3 kilometrelik Körfez köprüsüyle birlikte Ocak 2016’da açılacak.
Kaynak: Milliyet, 09.06.2015
Etiketler:
Akbank,
Bursa,
Deutsche Bank,
dolar,
Finansbank,
Garanti Bankası,
gebze,
Halkbank,
İstanbul,
İş Bankası,
İzmir,
Londra,
Vakıfbank,
Yapı Kredi,
Ziraat Bankası
İzmir Büyükşehir Belediyesi projelerine 3 ödül
İzmir Büyükşehir Belediyesi, Türkiye Kalite Derneği (KalDer) tarafından düzenlenen Kamu kategorisinde İzmir Doğal Yaşam Parkı, özel sektör kategorisinde ise İzmir Metro A.Ş ve İZULAŞ kaliteye yönelik projeleriyle ödüllendirildi.
Türkiye Kalite Derneği (KalDer) İzmir Şubesi’nin düzenlediği Mükemmelliği Arayış Sempozyumu’nda (MAS) 16’ncı kez verilen Yerel Kalite Ödülleri’ne 3 ödül birden kazanan İzmir Büyükşehir Belediyesi damgasını vurdu.
İzmir Doğal Yaşam Parkı, yaralı-hasta hayvanların kabulünden karantina ve tedavisine kadar daha hızlı ve bilimsel standartlarda müdahale yapılmasını amaçlayan ‘Doğal Yaşamcılar Ekibi’ projesiyle kamu kategorisinde “Yılın Başarılı Ekibi” ödülünü aldı.
Büyükşehir Belediyesi şirketlerinden İzmir Metro A.Ş., geliştirdiği sürüş teknikleri ile metro araçlarının kilometre başına tükettiği cer enerjisinde (Tren işletiminde kullanılan enerji, cer enerjisi olarak adlandırılıyor) yüzde 11 tasarruf sağlayan ‘Cer Ekibi’ projesiyle özel sektör kategorisinde “Yılın Başarılı Ekibi” seçildi.
Aynı kategoride yine Büyükşehir Belediyesi şirketlerinden İZULAŞ ise kent içi bisiklet kiralama sistemi BİSİM ile “Jüri Özel Ödülü”nün sahibi oldu.
‘Cer’de tasarruf ödül getirdi
Metro A.Ş.’nin Cer Ekibi projesi, tasarruflu ve etkin sürüş teknikleri geliştirerek metro araçlarının kilometre başına cer tüketimini azaltıp enerji verimliliğinin artırılmasını amaçlıyor. 2008 yılının son 4 ayında ön uygulama, sonraki 2 yıl boyunca uygulamada iyileştirmeler ve sisteme entegre çalışmalarının tamamlanmasıyla hayata geçirilen projeyle iki yıllık sürede kilometre başına “bir aracın tükettiği cer enerjisinden yüzde 11 oranında tasarruf” sağlandı. 13 kişilik cer ekibinin sürekli takip ettiği ve geliştirdiği “tasarruflu ve etkin sürüş teknikleri’ projesinin, İzmir Metrosu’na önemli bir katma değer sağlamayı sürdürdüğü bildirildi.
Doğal Yaşamcılar Ekibi
Yaralı-hasta hayvan kabulünü standartlara oturtmayı, daha hızlı, daha bilimsel ve ekip çalışmasıyla müdahale edilmesini amaçlayan İzmir Doğal Yaşam Parkı “Doğal Yaşamcılar Ekibi” projesi, 3 yıl süreyle çalışmalarını sürdürdü. Bu süre zarfında ekip, öncelikle yaralı-hasta yaban hayvanlarının teslimi ve halkla ilişkiler konusunda düzenlemeler yaparak net görev tanımlamaları belirlendi. Hayvan kabul tutanakları, prosedürleri, kayıt sistemleri oluşturularak ihtiyaçları ortaya kondu. Tanı ve tedavi süreçleri hızlandırıldı. Klinik ve karantinada yapılan düzenlemeler temizlikten hijyene, hayvanların beslenmesinden iyileşmesine pek çok konuda gelişmeye neden oldu. Klinik ve karantinanın daha çok hayvana hizmet vermesi ve doğaya daha fazla hayvan kazandırılması sağlandı. İzmir Doğal Yaşam Parkı projeyle, Türkiye ve dünyada pek çok hayvanat bahçesinde olmayan teknik ve bilimsel imkanlara sahip oldu.
İzmir’in bisikleti
İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin geçtiğimiz yıl hizmete aldığı ve kısa sürede İzmirliler tarafından büyük beğeni toplayan bisiklet kiralama sistemi BİSİM, 31 durak, 400 bisiklet ve 600 park yeriyle hizmet veriyor. Bugüne kadar 430 binin üzerinde kiralamanın yapıldığı BİSİM, her yaştan İzmirlinin ilgisini çekiyor. BİSİM’den üye kartı yada kredi kartıyla kiralama yapılabiliniyor. Kullanıcılar, BİSİM’in internet sayfası ile İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin mobil uygulaması üzerinden duraklardaki bisiklet sayılarını kontrol edip uygun duraktan kiralama yapabiliyor.
Kaynak: Emlak Kulisi, 09.06.2015
Türkiye Kalite Derneği (KalDer) İzmir Şubesi’nin düzenlediği Mükemmelliği Arayış Sempozyumu’nda (MAS) 16’ncı kez verilen Yerel Kalite Ödülleri’ne 3 ödül birden kazanan İzmir Büyükşehir Belediyesi damgasını vurdu.
İzmir Doğal Yaşam Parkı, yaralı-hasta hayvanların kabulünden karantina ve tedavisine kadar daha hızlı ve bilimsel standartlarda müdahale yapılmasını amaçlayan ‘Doğal Yaşamcılar Ekibi’ projesiyle kamu kategorisinde “Yılın Başarılı Ekibi” ödülünü aldı.
Büyükşehir Belediyesi şirketlerinden İzmir Metro A.Ş., geliştirdiği sürüş teknikleri ile metro araçlarının kilometre başına tükettiği cer enerjisinde (Tren işletiminde kullanılan enerji, cer enerjisi olarak adlandırılıyor) yüzde 11 tasarruf sağlayan ‘Cer Ekibi’ projesiyle özel sektör kategorisinde “Yılın Başarılı Ekibi” seçildi.
Aynı kategoride yine Büyükşehir Belediyesi şirketlerinden İZULAŞ ise kent içi bisiklet kiralama sistemi BİSİM ile “Jüri Özel Ödülü”nün sahibi oldu.
‘Cer’de tasarruf ödül getirdi
Metro A.Ş.’nin Cer Ekibi projesi, tasarruflu ve etkin sürüş teknikleri geliştirerek metro araçlarının kilometre başına cer tüketimini azaltıp enerji verimliliğinin artırılmasını amaçlıyor. 2008 yılının son 4 ayında ön uygulama, sonraki 2 yıl boyunca uygulamada iyileştirmeler ve sisteme entegre çalışmalarının tamamlanmasıyla hayata geçirilen projeyle iki yıllık sürede kilometre başına “bir aracın tükettiği cer enerjisinden yüzde 11 oranında tasarruf” sağlandı. 13 kişilik cer ekibinin sürekli takip ettiği ve geliştirdiği “tasarruflu ve etkin sürüş teknikleri’ projesinin, İzmir Metrosu’na önemli bir katma değer sağlamayı sürdürdüğü bildirildi.
Doğal Yaşamcılar Ekibi
Yaralı-hasta hayvan kabulünü standartlara oturtmayı, daha hızlı, daha bilimsel ve ekip çalışmasıyla müdahale edilmesini amaçlayan İzmir Doğal Yaşam Parkı “Doğal Yaşamcılar Ekibi” projesi, 3 yıl süreyle çalışmalarını sürdürdü. Bu süre zarfında ekip, öncelikle yaralı-hasta yaban hayvanlarının teslimi ve halkla ilişkiler konusunda düzenlemeler yaparak net görev tanımlamaları belirlendi. Hayvan kabul tutanakları, prosedürleri, kayıt sistemleri oluşturularak ihtiyaçları ortaya kondu. Tanı ve tedavi süreçleri hızlandırıldı. Klinik ve karantinada yapılan düzenlemeler temizlikten hijyene, hayvanların beslenmesinden iyileşmesine pek çok konuda gelişmeye neden oldu. Klinik ve karantinanın daha çok hayvana hizmet vermesi ve doğaya daha fazla hayvan kazandırılması sağlandı. İzmir Doğal Yaşam Parkı projeyle, Türkiye ve dünyada pek çok hayvanat bahçesinde olmayan teknik ve bilimsel imkanlara sahip oldu.
İzmir’in bisikleti
İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin geçtiğimiz yıl hizmete aldığı ve kısa sürede İzmirliler tarafından büyük beğeni toplayan bisiklet kiralama sistemi BİSİM, 31 durak, 400 bisiklet ve 600 park yeriyle hizmet veriyor. Bugüne kadar 430 binin üzerinde kiralamanın yapıldığı BİSİM, her yaştan İzmirlinin ilgisini çekiyor. BİSİM’den üye kartı yada kredi kartıyla kiralama yapılabiliniyor. Kullanıcılar, BİSİM’in internet sayfası ile İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin mobil uygulaması üzerinden duraklardaki bisiklet sayılarını kontrol edip uygun duraktan kiralama yapabiliyor.
Kaynak: Emlak Kulisi, 09.06.2015
Bodrum-Datça feribot seferleri başladı
İki ilçe arasındaki mesafe deniz yoluyla 1 saat 45 dakikada kat edilebilecek
Bodrum-Datça arasında başlayan feribot seferleri ile iki ilçe arasındaki yolculuk süresi kısalacak.
Muğla Büyükşehir Belediyesinden yapılan yazılı açıklamada, Bodrum-Datça arasında üç arabalı feribotun hizmete başladığı bildirildi.
Seferlerin turizm sezonu boyunca devam edeceği belirtilen açıklamada, şu bilgilere yer verildi:
"Muğla Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Daire Başkanlığı Deniz Hizmetleri Şube Müdürlüğü denetiminde olan, Bodrum Feribot İşletme ve Ticaret AŞ'nin işlettiği Bodrum-Datça feribot seferleri ile 230 kilometrelik ortalama 4 saatte gidilen karayolu mesafesi, 18,5 deniz mili uzunluğundaki feribot yolculuğu ile 1 saat 45 dakikada tamamlanabiliyor."
Açıklamada, seferlerin hava ve deniz şartlarına bağlı olmak kaydıyla belirlenen saatlerde yapılacağı kaydedildi.
Kaynak: Dünya, 09.06.2015
8 Haziran 2015 Pazartesi
Urla'ya tarih inşa edilecek
ANKARA Üniversitesi, Ege Denizi'nin bilinen en eski liman kentlerinden biri olan Urla'da, 2 bin yıllık Roma limanını aynı yerinde yeniden inşa edecek. Limanda Roma döneminde kullanılan tekneler, mancınık ve depolar aslına uygun olarak oluşturulacak. Liman inşaatının tamamlanmasının ardından ziyaretçiler Roma gemileriyle gezintiye çıkabilecek.
Ankara Üniversitesi, İzmir'in Urla ilçesinde, Roma dönemine ait bir liman gerçeğine uygun şekilde inşa ediyor. Kültür ve Turizm Bakanlığı ile Urla Belediyesi işbirliğinde hayata geçen proje kapsamında, dünyada ilk kez 2 bin yıllık bir liman aynı yerinde aynı donanımlarla yeniden hayat bulacak. Proje hakkında bilgi veren Ankara Üniversitesi Sualtı Arkeoloji Araştırma ve Uygulama Merkezi (ANKÜSAM) kurucusu ve Liman Tepe Kazı Başkanı Prof. Dr. Hayat Erkanal, "Dünyada başka örneği olmayan bir proje. Tekne ve silahların hazırlanması çalışmalarına başladık. Bir yıl içerisinde detaylı inşaata başlayacağız" dedi.
ERKEN ROMA DÖNEMİNE AİT
O döneme ait mancınıkların da limanda yer alacağını söyleyen Prof. Dr. Erkanal, "Limanda yüklerin depolandığı, kayıtların tutulduğu binalar oluyor. Bunları inşa edeceğiz. Daha geç bir dönemde limanda küçük bir kilise bulunduğunu belirledik. Ama biz erken Roma dönemine ait bir liman yapacağız. Bunlar Urla Belediyesi'nin tahsis ettiği arazi üzerine inşa ediliyor. Gemilerin yapımına başladık. Erken Roma dönemine ait en az iki tekne yapacağız. Bittiğinde turistik ziyaretlere açık bir alan olacak. Bu limanı canlı tutmaya çalışacağız. Ziyaretçiler Roma tekneleriyle Ege'nin mavi sularında seyahat yapma imkanına kavuşacak" dedi.
Ankara Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Erkan İbiş, projenin Türkiye turizmi açısından önemli olduğunu kaydetti. Roma İmparatorluğu dönemindeki limanda ne varsa hepsini canlandıracaklarını dile getiren Rektör Erkan İbiş, "Burada aynı yıllar önce Romalıların yaptığı limanın birebir halini yansıtacağız. Dünyada başka örneği yok. O günlerde kullanılan araç gereçler, tekneler, yükleme araçları birebir, aslına uygun şekilde yapılıyor. Hem üniversitemiz hem de Türkiye turizmi için gurur verici ve çok önemli bir proje" dedi. Urla Belediye Başkanı Sibel Uyar ise "Üniversite ile çalışmak bizim için çok önemli. Kültür ve turizme katkısı olacak her adımı atmaya hazırız" dedi.
ERKEN ROMA DÖNEMİNE AİT
O döneme ait mancınıkların da limanda yer alacağını söyleyen Prof. Dr. Erkanal, "Limanda yüklerin depolandığı, kayıtların tutulduğu binalar oluyor. Bunları inşa edeceğiz. Daha geç bir dönemde limanda küçük bir kilise bulunduğunu belirledik. Ama biz erken Roma dönemine ait bir liman yapacağız. Bunlar Urla Belediyesi'nin tahsis ettiği arazi üzerine inşa ediliyor. Gemilerin yapımına başladık. Erken Roma dönemine ait en az iki tekne yapacağız. Bittiğinde turistik ziyaretlere açık bir alan olacak. Bu limanı canlı tutmaya çalışacağız. Ziyaretçiler Roma tekneleriyle Ege'nin mavi sularında seyahat yapma imkanına kavuşacak" dedi.
Ankara Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Erkan İbiş, projenin Türkiye turizmi açısından önemli olduğunu kaydetti. Roma İmparatorluğu dönemindeki limanda ne varsa hepsini canlandıracaklarını dile getiren Rektör Erkan İbiş, "Burada aynı yıllar önce Romalıların yaptığı limanın birebir halini yansıtacağız. Dünyada başka örneği yok. O günlerde kullanılan araç gereçler, tekneler, yükleme araçları birebir, aslına uygun şekilde yapılıyor. Hem üniversitemiz hem de Türkiye turizmi için gurur verici ve çok önemli bir proje" dedi. Urla Belediye Başkanı Sibel Uyar ise "Üniversite ile çalışmak bizim için çok önemli. Kültür ve turizme katkısı olacak her adımı atmaya hazırız" dedi.
Kaynak: Hürriyet Ege, 08.06.2015
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)