11 Haziran 2015 Perşembe

İzmir Körfez Geçişi (Otoyol ve Raylı Sistem Dahil) Projesi Halkın Katılımı Toplantısı gerçekleştirilecek

KGM İzmir Körfez Geçişi (Otoyol ve Raylı Sistem Dahil) Projesi Halkın Katılımı Toplantısı gerçekleştirilecek

Karayolları Genel Müdürlüğü’nce (KGM) yapımı planlanan; İzmir Körfez Geçişi (Otoyol ve Raylı Sistem Dahil) Projesi ile ilgili yeni gelişmeler kaydedildi.

Yatırımlar Dergisi’nin aldığı bilgiye göre; İzmir’in Çiğli, Karşıyaka, Narlıdere ve Balçova İlçeleri sınırları içinde gerçekleştirilmesi planlanan İzmir Körfez Geçişi Projesi’nin ÇED süreci kapsamında 25 Haziran 2015 günü Halkın Katılımı Toplantısı gerçekleştirilecek.

Proje, İzmir Körfezi’nin iki yakası arasında ulaşım bütünlüğünü sağlamak amacıyla, Çiğli’yi Balçova’ya bağlamayı hedefliyor. Proje ile; İzmir Körfezi’nin özel bir köprü ile geçilmesi, köprü bitiminde denizde oluşturulacak yapay bir ada ve buradan gemilerin geçişine olanak sağlaması amacıyla batırma tüp tünel ile karşıya geçilmesi planlanıyor. Proje kapsamında toplam 12.6 km otoyol güzergahı ve 16.4 km raylı sistem güzergahı bulunuyor. Otoyol güzergahın deniz kesiminde, 4,2 km uzunluğunda körfez köprüsü, 1,8 km uzunluğunda batırma tüp tünel ve bu iki yapıyı birbirine bağlayan yaklaşık 0.88 km uzunluğunda yapay ada yer alıyor. Proje kapsamında yapılması planlanan kara ve deniz bağlantılarının 2×3 otoyol ve 2×1 Raylı Sistem olacak şekilde oluşturulması ön görülüyor.

Yaklaşık 3,5 milyar liraya mal olması beklenen projenin koridoru; kuzeyde İzmir Körfezi’nin Çiğli sınırlarında, mevcut otoyol üzerinden başlangıç almakta olup, Mavişehir, Atatürk (OSB), Sasalı ve Çiğli gemi kızağı burnu arasında kalan alan ile, güneyde İnciraltı mevkii, Çeşme otoyolu üzerinde yer alan Balçova kavşağı, Narlıdere kavşağı arasında kalan alan olacak.

Referans: Yatırımlar 1150/ 30 Eylül 2013 (GB)

Kaynak: Ray Haber, 11.06.2015

Hiç yorum yok: