27 Haziran 2011 Pazartesi

Yatırımın yarısı başladı

Seçim biter bitmez proje yarışı, yatırım yarışına dönüştü. Büyükşehir, Buca'ya alternatif yol için düğmeye bastı. Eski Bakan Binali Yıldırım ise 35 proje arasındaki Konak Tüneli'ne hemen başlayacaklarını açıkladı.

Ulaştırma eski Bakanı, açıkladığı 35 projeyi sırasıyla yapacaklarını, önceliğin ise "Benim asıl çılgın projem" dediği Konak Tüneli'nde olduğunu bildirdi. Körfez'e tüp geçidin ise 2,5 yıllık hazırlık süreci olacağını hatırlattı
Yoğun seçim çalışmalarının ardından Ulaştırma eski Bakanı Binali Yıldırım İzmir'deki basın kuruluşlarının yöneticileriyle yemekte buluştu, teşekkür etti. Yıldırım, seçim ortamında CHP'li yerel yönetimlerle ilişkilerinin nasıl olduğu, bundan sonra nasıl şekilleneceği yolundaki soruya, "Hizmet ve projelerimizi bugüne kadar olduğu gibi yerel yönetimlerle dostane bir havada gerçekleştireceğimize inanıyorum. Ancak partisi zorlar, bir sıkıntı olursa işimiz zorlaşır. Ama ona da çare üretiriz. Vatandaşa hizmet mutlaka verilir. Belediyeler ile ilişkimizi test edelim görelim" dedi.
Aziz Kocaoğlu ile bugüne kadar çok iyi çalıştıklarının altını çizen Yıldırım, "Şimdi onunla Körfezi konuşmamız lazım. Belki projeleri DDY ile birleştirmemiz lazım. Arıtma tesisinden çıkan çamur açığa serilip üzerine kireç dökülüyor. İzmir'e koku yayılıyor.
Dosyaları açacağız
Artık beraber bu işlerin içine girmemiz lazım. Biz onlara dosyalarımızı açacağız, onlar da açacak. Bana iletilen sorunları sayın Kocaoğlu'na aktardım o da ilgili davrandı. Geçmişteki birlikte çalışma kültürümüz gelecek için fikir veriyor. ‘Sen yaptın, ben yaptım'a dönerse o işin tadı kaçar. Böyle olacağını sanmıyorum" diye konuştu.
Teşekkür turu attı
Ulaştırma eski bakanı Binali Yıldırım, pazartesi sabahından itibaren seçim bölgesindeki ilçelerin seçmenleriyle görüşüp, teşekkür etti. Yıldırım'ın teşekkür turu bir hafta sürecek. Ankara'ya dönen Ertuğrul Günay ise teşekkür turuna bugün başlayacak.
Tünel 2,5 yılda biter
Körfez geçişinin bu dönemde ancak hazırlığının yapılabileceğini söyleyen Yıldırım, "Zaten bu proje çok acil değil. Benim asıl çılgın projem Konak Tüneli. 2.5 yılda bitiririz. Proje hazırlıkları hemen başlayacak. Ancak tünel çalışması sırasında üzerindeki binaların boşaltılması, geçici kamulaştırmalarının yapılması gerekiyor. Şehir içinde trafik sorununu çözecek bu projeyi çok önemsiyorum. Altyapı ve bilişimle ilgili projelerimizi hemen yürürlüğe koyacağız" diye konuştu.
Basit işler yapılamamış
İzmirlilerin bugüne kadar basit sorunları aşamamış olduğunu kampanya süresince şaşırarak gördüğünü anlatan Binali Yıldırım, "1300'ün üzerinde sorun tespit ettik. Bunların 120'sini hemen çözdük. Bazıları çok basit olmasına rağmen çözülememiş, efsane haline gelmiş" dedi. Bakan olarak yeniden görev alması halinde İzmir'le ilgisinin ne olacağı konusunda ise Yıldırım, "Birinci derecede ilgim İzmir'in üzerine olacak. Mekanizma çalışır işler yürür" ifadesini kullandı.

Kaynak: Milliyet Ege - 14.06.2011

Hiç yorum yok: