10 Mayıs 2014 Cumartesi

İzmir’de Çalış, İzmir’i Yaşa

İzmir’in pozitif yönde gelişimine katkı koymak ve aynı zamanda kente yönelik farkındalığı arttırmak isteyen EGİAD,özellikle genç nüfusun başka bölgelere kaybını önlemek adınaşehrin eğitim, kültür ve sanayi kimliğine vurgu yaparak bir tanıtım filmi hazırlattı. EGİAD Yönetim Kurulu Üyelerinden işadamı UlaşCanbaz’ın rol aldığı filmde, ulusal boyutta yeni bir bakış açısı yaratılarak genç nüfusun başka kentlere kaybını önlemek adına Beyin Göçü Projesine dikkat çekildi.

Kentin üniversite öğrencileri ile genç girişimciler için çok uygun bir toplumsal ve ekonomik yapıya sahip olduğuna dikkat çeken EGİAD Yönetim Kurulu Başkanı Seda Kaya, uygulanan politika ve stratejilerde kente doğru bir dönüş yaşanmasının olumlu bir adım olduğunu belirterek, bu hareketin  büyük bir dalgaya dönüştürülmesi gereğine vurgu yaptı. Yetiştirilmesi için büyük kaynak aktarılan, yetiştiği halde ilgisizlik ve olanaksızlık yüzünden vasıflı insan gücünün başka şehirlere kaymasından dem vuran Kaya, tanıtım filmiyle İzmir’e yönelik özeni arttırmayı amaçladıklarını ifade etti. Kente yönelik Bilim ve Teknoloji alanında büyük bir atılım gerçekleştiğini de vurgulayan Kaya, “Ar-Ge için ayrılan kaynak ve yatırımlar şirketlerde önemli derecede artmakta. Oluşan fırsatlarla İzmir, önemli bir cazibe merkezi haline gelmekte. Yaşanan olumlu gelişmelerle birlikte daha önce başka şehirlere giden yeni nesil ve genç girişimciler artık burada kalmaya yönlenebilir. Bu konuda EGİAD olarak ciddi çalışmalar yürütüyoruz. Tersine Beyin Göçünün hızlanması için Ulusal ve Uluslararası arenada iş imkanlarını arttırıcı çalışmalar yürütülmesini destekliyoruz.Bu amaçla hazırlattığımız filmimizde, iş dünyasının desteğini göstermek istedik.  Filmde, iş adamı bir yönetim kurulu üyemiz rol aldı. İzmir hem yaşanılacak, hem çalışılacak hem de iş kurulabilecek bir kent. Hayalleri, girişimciliği İzmir’de gerçekleştirin, pekiştirin. Bölge ve kentiniz için büyük bir atılım sağlayın” dedi.“İzmir’de Çalış,İzmir’i Yaşa” sloganıyla gerçekleştirilen filmde dikkat çekilen konu başlıkları ise şu şekilde sıralandı:
  • 103 farklı şehirden uçuş olanağı,
  • Yüzde 32.4 genç yaş ortalaması,
  • Türkiye’nin en büyük 500 şirketinden 27’sinin tercihi,
  • Türkiye’nin sanayi üretiminin Yüzde 9.3’ü,
  • 1589 Yabancı Firma,
  • Senenin 300 günü güneşli hava,
  • 37 km sahil yolu, 26 km bisiklet yolu,
  • Türkiye’nin en büyük  Avrupa’nın en büyük 2. Limanı,
  • 13 Organize Sanayi Bölgesi, 2 Serbest Bölge, 2 Teknoloji Geliştirme Bölgesi,
  • 4 milyon nüfus,
  • 750 bin öğrenci,
  • 9 üniversite, 
  • Yüzde 10.8 Yüksek öğrenimli nüfus,
  • 16 müze, 49 kütüphane, 26 tiyatro, 30 kültür merkezi 
Kaynak: Star Gazete, 09.05.2014

Hiç yorum yok: