5 Eylül 2008 Cuma

Otele Arsa, Limana Kıyı Yok, Yatırımlar Duvara Çarpıyor

Ege'de her taraf duvar
Arkas'ın öncülüğünde, Hüsnü Özyeğin'e ait Fina Holding'in ve Batıçim'in de aralarında bulunduğu 146 İzmirli sanayi şirketi ve işadamıyla beraber Tepekule Holding'i kurduklarını belirten Ertan, 250 milyon dolar özsermaye taahhüdü olan şirketin yatırım için beklediğini söyledi. Ertan, şöyle devam etti: "İzmir'in, belki de Türkiye'nin en büyük şirketlerinden biri olacak Tepekule'nin altında şirketler kurmayı planlıyoruz. İlk adımı 2 yıl önce Alsancak Liman Hizmetleri AŞ'yi kurup Alsancak Limanı'nın ihalesine katılarak attık. Ancak aklımızdan geçen miktarın çok üstünde para vermemize rağmen, ihalede üçüncü olabildik. Ege kıyılarında liman kurmak için arayışlarımız devam ediyor. Limana uygun çok güzel yerler var, izin sorunu yaşanıyor. Milyarlarca dolar yatırım yapmak istiyoruz ama her taraf duvar."

Gözler otoyol ve elektrik dağıtım ihalelerinde

Tepekule Holding olarak İzmir'i Ankara ve İstanbul'a bağlayacak otoyolların yapımına talip olabileceklerini, İzmir ve Manisa elektrik dağıtım ihalelerine girebileceklerini ifade eden Ertan, hayal kırıklığına uğramamak için dikkatli davrandıklarını vurguladı.
Ege'nin potansiyelinin Türkiye'nin milli geliri kadar değer yaratacak büyüklükte olduğunu savunan Ertan, "Ama biz bu engin potansiyelden yeterince yararlanamıyoruz. İzmir ihmal edildi. Altyapı yatırımları yapılmadı. 1.5 yıl geçmesine rağmen Alsancak Limanı ihalesine onay verilmedi. İşler böyle yürümemeli. Bana göre İzmir'in şu anki durumundan 2-3 kat daha büyük olması gerekiyor" diye konuştu.

Hüsnü Özyeğin'le hayallerimiz yarım kaldı

Fiba Holding Yönetim Kurulu Başkanı Hüsnü Özyeğin'in, Alsancak Limanı için oluşturdukları konsorsiyumda Fina Holding aracılığıyla yer aldığını dile getiren sanayici Şinasi Ertan, "Hüsnü Bey'in hissesini şu anda pek büyütmek gayretinde olmadığını görüyorum. Çünkü uluslararası bir firma, kendisi uluslararası bir ad. Çok büyük işlere giriyor. Enerjiye de belki girecek. Benim de eski dostum. Onu yanımıza alırken çok büyük hayallerimiz vardı. Maalesef şimdilik yarım kaldı" dedi.
Haber: Referans Gazetesi (02.09.2008)

Hiç yorum yok: